Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین روز کنسرت همایون شجریان با نام «به رنگ صدا»، عصر دیروز در تالار وزارت کشور در حالی برگزار شد که مخاطبان این نمایش اصرار بسیاری بر اجرای ترانه «مرغ سحر» داشتند.

به گزارش ایران اکونومیست، چهارمین روز از کنسرت همایون شجریان با یک ساعت تاخیر و راس ساعت ۱۹ در حالی برگزار شد که تقریبا تمام صندلی‌های سالن از علاقمندان به آواز همایون شجریان پر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای ارکستر سیاوش در بدو ورد با استقبال شدید حضار وارد سالن شدند. دقایقی بعد همایون شجریان به همراه آرش گوران رهبر ارکستر سیاوش وارد سالن شد و حضار سالن به یک باره به احترام او بلند شدند و برای دقایقی به دست زدن پرداختند.

اجراهای مختلف شجریان با تشویق‌های پی در پی حضار همراه می‌شد. قطعه‌هایی چون  زلف بر باد مده به آهنگسازی سعید فرج‌پوری، آسمان ابری به آهنگسازی غلامرضا صادقی، یک نفس آرزوی تو به آهنگسازی سعید فرج‌پوری، آواز دشتی با شعری از هوشنگ ابتهاج، اشک مهتاب به آهنگسازی حسن یوسف زمانی، هوای زمزمه‌هایت به آهنگسازی غلامرضا صادقی، دلستان به آهنگسازی همایون شجریان، سرو چمان به آهنگسازی محمدرضا شجریان، چهار مضراب به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و دود عود به آهنگسازی پرویز مشکاتیان اجرا شد؛ این کنسرت با یادی از شجریان پدر و مشکاتیان همراه بود؛ قطعه‌هایی همچون اشک مهتاب، سرو چمان و دود عود پیش از این توسط مرحوم محمدرضا شجریان اجرا شده بود.

شجریان در انتهای مراسم با درخواست تماشاچیان ترانه مرغ سحر را نیز خواند.  نبود آثار نوستالژیک در اجرای این کنسرت از جمله نکاتی بود که مخاطبان کنسرت «به رنگ صدا» از آن گله داشتند و معتقد بودند همایون شجریان باید چند قطعه از آثار گذشته خود از جمله البوم «هوای گریه» را هم می‌خواند.

ازجمله موارد قابل توجه این اجرا بداهه‌نوازی سازهای کوبه‌ای توسط حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان به مدت زمان پنج دقیقه اجرا شد که با تشویق بسیار مخاطبان همراه بود.

آزاد میرزاپور (عود و سه تار)، مهیار طریحی (سنتور)، مهرزاد اعظمی‌کیا (کمانچه)، حسین رضایی‌نیا (دف، طبل باس، بندیر، شیکر)، همایون نصیری (بندیر باس، کاخن، کوزه، اسنیر، درام، راید، های هت)، آیین مشکاتیان (تنبک، کوزه، کاخن)، ویلن یک؛ میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی، ویلن دو؛ نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی و بهار فلسفی، ویلن آلتو؛ مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی، ویلنسل؛ مهدی عبدی، یاسمن کوزه‌گر، هادی اسماعیلی (کنترباس) و امیر دارابی (پیانو) نوازندگان ارکستر به رنگ صدا هستند.

سحر فروزان مدیر برنامه، نگین شکیبا برنامه‌ریز، غلامرضا صادقی صدابردار، رضا موسوی طراحی و کارگردانی صحنه، مصطفی طباطبایی و گروه همراه ساخت و اجرای دکور، محمد صیدآبادی طراح نور، اجرای نور؛ گروه نور تالار، آیدا آب‌پرور تولید تصاویر، خشایار لهراسبی طراحی و ساخت ویدیوکلیپ دیار عاشقی‌هایم، اجرا و مپینگ؛ آیدین کشاورز، حسام فروتن و مرتضی زمانی، بهاالدین درگاهی، حسن مدبری، علی پیروزی و فرشید برگ نیل تیم صدا، شیما میرحمیدی طراح لباس، کامیار مینوکده عکس و افسانه شجریان عکاسی مستند از دیگر عوامل این کنسرت هستند.

آزاد میرزاپور (عود و سه تار)، مهیار طریحی (سنتور)، مهرزاد اعظمی‌کیا (کمانچه)، حسین رضایی‌نیا (دف، طبل باس، بندیر، شیکر)، همایون نصیری (بندیر باس، کاخن، کوزه، اسنیر، درام، راید، های هت)، آیین مشکاتیان (تنبک، کوزه، کاخن)، ویلن یک؛ میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی، ویلن دو؛ نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی و بهار فلسفی، ویلن آلتو؛ مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی، ویلنسل؛ مهدی عبدی، یاسمن کوزه‌گر، هادی اسماعیلی (کنترباس) و امیر دارابی (پیانو) نوازندگان ارکستر به رنگ صدا هستند.

سحر فروزان مدیر برنامه، نگین شکیبا برنامه‌ریز، غلامرضا صادقی صدابردار، رضا موسوی طراحی و کارگردانی صحنه، مصطفی طباطبایی و گروه همراه ساخت و اجرای دکور، محمد صیدآبادی طراح نور، اجرای نور؛ گروه نور تالار، آیدا آب‌پرور تولید تصاویر، خشایار لهراسبی طراحی و ساخت ویدیوکلیپ دیار عاشقی‌هایم، اجرا و مپینگ؛ آیدین کشاورز، حسام فروتن و مرتضی زمانی، بهاالدین درگاهی، حسن مدبری، علی پیروزی و فرشید برگ نیل تیم صدا، شیما میرحمیدی طراح لباس، کامیار مینوکده عکس و افسانه شجریان عکاسی مستند از دیگر عوامل این کنسرت هستند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: همایون نصیری ، کنسرت موسیقی ، محمدرضا شجریان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همایون نصیری کنسرت موسیقی محمدرضا شجریان همایون شجریان غلامرضا صادقی رنگ صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاتر‌های با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کار‌های دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهر‌های خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجرا‌های عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • (ویدئو) خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان؛ از سلن دیون تا پاواروتی
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب